O agentúre profia.sk

Mira Lehocká

Agentúra profia.sk je zameraná na poskytovanie služieb virtuálnej asistentky v oblasti Online Marketing - Biznis Agenda - Poradenstvo, zriadená pod hlavičkou firmy MEDIAX s.r.o. Zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Vložka číslo: 25223/S

Fakturačné Údaje

IČO: 47 473 517 DIČ: 2023886733

Online marketing v kocke pre každú podnikavú ženu

Home/Sociálne siete, Úspešné podnikanie, Virtuálny asistent, WEB Marketing/Online marketing v kocke pre každú podnikavú ženu

Online marketing v kocke pre každú podnikavú ženu

Ste na začiatku svojho sna. Viete, čo chcete robiť, veríte, že je to super, že máte čo ponúknuť. Ale ako o sebe dať vedieť v tomto „online svete“? Alebo ako sa ma pýtala jedna moja blízka duša: „Však veď už mám s.r.o., mám web, mám FB – ale čo s tým?

Dajme si teda taký online marketing v kocke:

V prvom rade si urobte kávu a začnite rozmýšľať. O čom? Aké to bude krásne, keď sa to všetko rozbehne? Áno, aj to. Ale najprv si nájdite si svoju PERSÓNKU. Koho? No toho, pre koho to všetko robíte. Komu chcete pomôcť, koho chcete svojim produktom, či službou zachrániť, či očariť. Ak sa chcete k nemu dostať – musíte ho poznať. Môže ich byť dokonca niekoľko. Na začiatok je preto potrebné si zodpovedať na niekoľko otázok:

  • Aký je jeho priemerný vek?
  • Kde sa nachádza?
  • Je to muž, žena, vo vzťahu, deti, vzdelanie, práca – zodpovedať všetky demografické otázky…
  • Čo ho zaujíma – do detailov?
  • Aké sociálne siete preferuje?
  • Aký typ obsahu ho zaujíma, čo zdieľa a lajkuje?
  • Čo na internete vyhľadáva?

Máte ich? Tak a odteraz pri všetkom, čo pre svoj biznis urobíte, majte svoje „persónky“ pred očami. Aj vtedy, keď budete o sebe „dávať vedieť“ prostredníctvom základných kanálov online marketingu:

  • Na svojom WEBE
  • Vo svojich BLOGOCH
  • Na svojej FB stránke
  • Cez EMAILOVÉ kampane

 

WEB – kto som?

  • Viac ako polovica všetkých vyhľadávaní v Google je vykonaných cez mobilné zariadenia. Preto je dôležité, aby váš web bol responzívny. Responzívny web je taký, ktorý sa vie automaticky prispôsobiť zariadeniu, na ktorom je zobrazený – t.z. viete ho v pohode čítať na mobile, PC aj na tablete. Google vo vyhľadávaní neresponzívne weby penalizuje, t. z. vo vyhľadávaní ich posúva na nižšie priečky.

 

  • Keď budete písať texty na svoj web, zabudnite na „Sme kozmetický salón, ktorý poskytuje čistenie pleti, konzultácie a služby vizážistky.“. Skočte svojim persónam do hlavy. Komunikujte hlavne benefity. Dajte im presne to, po čom túžia a čo uspokojí ich potrebu. Tiež to, čo vás odlišuje od konkurencie, čo robíte naviac, či inak. „Zdôrazníme krásu každej ženy. Odídete od nás s presným návodom starostlivosti o pleť. Naučíme vás líčenie, presne podľa typu vašej tváre a osobnosti. Pomáhame s problematickou pleťou už od 12 rokov. Každý klient má u nás garantovaných 90 minút konzultácií a individuálneho prístupu.“

 

  • Nezabudnite na referencie. Normálne si ich slušne vypýtajte. Na začiatku môžete požiadať aj svojich známych. Pokiaľ vaše služby využili, sú vašimi klientmi.

 

  • Pravidelne publikujte ukážky prác, projekty, na ktorých ste pracovali.

 

  • Blog – tomu sa povenujeme osobitne.

 

Blog – čo robím, v čom som expert?

Prečo písať blog? Kto má na to čas! Na čo články! Pozor, pozor…

  • Práve blog vám poskytne najjednoduchší a najzrozumiteľnejší spôsob ako šíriť svoje myšlienky, ale aj informácie, novinky smerom ku svojim potencionálnym zákazníkom. A nielen to. Umožňujú tiež získavať cennú spätnú väzbu priamo od ľudí, ktorí články čítajú a reagujú na ne.
  • Vyhľadávače milujú nový obsah, kvalitný obsah, kľúčové slovíčka – mňam, mňam. Čo to znamená? Väčšiu návštevnosť webstránky! Vyhľadávače uprednostňujú tie webstránky, ktoré obsah tvoria kvalitne a pravidelne.
  • Prostredníctvom svojim článkov si budujete svoje publikum. Začnú k vám chodiť ľudia, ktorých vaša téma zaujíma.
  • Budujete si svoje MENO. Z vašich článkov je ľuďom jasné, že sa vyznáte, máte prehľad, skúsenosti. Ste jednoducho expert na svoju oblasť, ktorých sa oplatí sledovať. A zdieľať.

O tom, že je potrebné písať články, som vás dúfam presvedčila. A teraz – aké články? Nebojte sa, určite niečo vymyslíme. Takže môžu to byť články:

  • Informačné – sprostredkujete novinky, čo sa vo vašej oblasti deje, čo nové hýbe svetom
  • Vzdelávacie – návody, tipy ako na to.
  • Inšpiratívne – príbehy vášho úspechu, úspechov z vášho okolia, alebo aj príbehy svetových mien, ktoré sú vašej oblasti blízke.
  • Prípadové štúdie – výborná vec. Prišiel klient a chcel toto. A my sme to urobili takto… je to vlastne návod ako to u vás funguje a čo môže klient od vás očakávať.
  • Recenzie – produktov, alebo služieb.
  • Rozhovory – s osobnosťami vo vaše oblasti, alebo aj so zaujímavým klientom.

Keď už sa s nimi vytrápite (ale nie, určite to pôjde ako po masle), dajte o nich vedieť. Zdieľajte, kde sa dá. Určite na svojej Facebook stránke, Linkedin profile, prípadne oslovte spriatelené weby a portály, ktoré by mali o článok s preklikom na vašu stránku záujem.

 

Facebook – moja online výkladná skriňa

Pozitívna správa pre biznis je, že Facebook má dnes na Slovensku 2 400 000 užívateľov. Aspoň raz do mesiaca Facebook využíva až 68%, denne 45% obyvateľov Slovenska. Tá menej pozitívna je, že Facebook za tie roky znížil dosah príspevku na 2 – 5 % . Znamená to, že len 2-5% fanúšikov vašej stránky uvidí váš príspevok, keď ho zverejníte. Čo z toho vyplýva? Facebook je super marketingový nástroj. Ale treba rátať s platenými reklamami. Predpokladám, že svoju firemnú Facebook stránku už máte. Ak nie, založiť si ju určite zvládnete. Ako ju vyšperkovať tak, aby tam bolo všetko, čo je dôležité, si možno povieme v inom článku.

Čo však na nej publikovať? To je otázka… Pamätáte na persónky? Vašich Avatarov? Dumajte, čo by radi čítali? Na čom by sa pobavili?

Zásada č. 1 a 2: Netlačte na pílu a držte sa pravidla 80:20. Ľudia, a teda aj vaši klienti, sa chodia na Facebook hlavne baviť. Takže na 80 % zábavných, ľahkých a zaujímavých príspevkov by malo pripadať len 20 % produktových, či predajných.

Buďte autentický! Zverejňujte hlavne svoj  vlastný obsah. Netlačte do predaja, ale ukážte produkt, čo najviac v reálnom svete. Zoberte ho von, odfoťte ho v jeho prirodzenom prostredí, pri používaní, v každodennom živote, alebo rôznych kútoch sveta. Zdieľajte svoje články o svojom produkte, budujte si prostredníctvom nich svoju reputáciu experta na daný produkt, či službu.

Niekoľko tipov, čo konkrétne môžete skúsiť:

  • Videá – ich obľuba je nepopierateľná. Facebook teraz žije zlatú éru videí. Môžete tiež zdieľať zaujímavé, či vtipné videá iných stránok, ale nebojte sa ani natáčania vlastných.
  • „Zo zákulisia“ – nechajte nás nahliadnuť do vášho zákulisia. Čo sa deje za vašimi dverami? Pripravujete nový produkt? Boli ste na teambuildingu? Prípadne – čo sa vám NEpodarilo. Ľudia sú proste od prírody zvedaví a tento typ príspevkov má vždy výborný ohlas.
  • Citáty – ak sú k vašej téme a hodia sa k vašej cieľovej skupine, zdieľajte. Vytiahnite napríklad zásadnú inšpiratívnu myšlienku zo svojho blogu, spracujte ho do obrázku a publikujte. Tento typ príspevkov máva veľmi vysoké zapojenie publika.
  • Vytvorte súťaž – súťaž je vždy osviežením. Nezabúdajte dodržiavať pravidlá FB o súťažiach (žiadna výzva na zdieľanie a Páči sa mi stránky).
  • Obsah iných stránok – pokiaľ ide o hodnotný obsah dôveryhodných zdrojov, fanúšikovia to ocenia.
  • Venujte sa aktuálnym sezónnym témam – žite životy svojich fanúšikov spolu s nimi. Prežívajte s nimi prázdniny, leto, zápchy, zimné kalamity, ale aj filmové novinky, či módne vychytávky.
  • Recenzie, pochvaly, pozitívne komentáre – pochváľte sa, keď vás chvália. Ukážte v čom ste dobrí. Referencie a slovo spokojného zákazníka je najlepším marketingovým nástrojom.

 

Email marketing – vaša databáza

Nepodceňujte email marketing. Je to najefektívnejší spôsob propagácie, pokiaľ ho robíte správne. Svoju emailovú databázu budujte od základov. „Kúpená“, alebo akokoľvek inak získaná emailová databáza sa vám môže vypomstiť. Prečo? Pretože:

Poskytovateľ služieb (podnikateľ) podľa §4 ods.6 zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode nesmie doručovať informácie komerčnej komunikácie elektronickou poštou, ak si ich príjemca služby vopred nevyžiadal. Podľa §3 ods. 7  zákona č. 147/2001 Z. z. o reklame sa reklama nesmie šíriť automatickým telefonickým volacím systémom, telefaxom a elektronickou poštou bez predchádzajúceho súhlasu ich užívateľa. Zákon teda považuje nevyžiadané emailové ponuky za protizákonné.

Ako na to? Základnou technikou pre získavanie relevantných e-mailových adries je umiestnenie webového formulára priamo na vašej webovej stránke. Emailovú adresu musíte získať dobrovoľne a musíte mať súhlas majiteľa adresy. Taktiež v každom emaile, ktorý budete zasielať, musí byť možnosť odhlásiť sa z odberu. Ako ste si určite na niektorých stránkach všimli, výbornou metódou je ponúknuť výmenou za email niečo zdarma – väčšinou ebook s hodnotnými informáciami alebo video, či krátky článok s informáciami, o ktoré má čitateľ záujem. Tiež blogové príspevky sú výborným spôsobom, pomocou ktorého dokážete podnietiť návštevníkov webu k tomu, aby sa stali pravidelnými odberateľmi vašich noviniek. Práve kvalitný obsah na blogu totiž býva pomerne častým dôvodom, prečo ľudia ochotne odovzdávajú svoje e-mailové adresy webstránkam a e-shopom.

Takýmto spôsobom si tak môžete začať budovať databázu kontaktov a môžete si byť istí, že sú to ľudia, ktorí sa prirodzene zaujímajú o vaše témy a segment, v ktorom pôsobíte. Vďaka tomu budete mať istotu, že maily, ktoré odosielate, odosielate správnym ľuďom – a teda neotravujete nimi niekoho, kto o ne vôbec nemá záujem.

Zdá sa vám toho veľa? Nezúfajte. Ideálne je vybrať si dve veci, ktoré budete robiť poriadne. Napr. blogovanie a Facebook. Alebo tvorba článkov, či ebookov a email marketing. A hlavne skúšať, čo funguje na tých „vašich“.

Leave A Comment